Zapomněl(a) jste své osobní heslo? Neznáte své přístupové údaje?
Získejte přístup k tomuto placenému dokumentu zdarma.
Informace najdete pod ukázkou textu.
Mgr. Pavla Krejčí
Komentované ustanovení umožňuje, aby část obsahu smlouvy byla nahrazena takzvanými obchodními podmínkami. Obchodní podmínky jsou tradičním institutem, jehož základní úpravu obsahoval již i ObchZ, a to konkrétně v § 273 ObchZ. Definice NOZ neobsahuje definici pojmu obchodní podmínky. V praxi se jedná o dokument existující mimo "tělo“ samotné smlouvy, který většinou obsahuje podmínky, jež jsou typické pro poskytnutí určité služby či pro sjednání určitého obchodu. Obchodní podmínky mají usnadnit uzavírání smluv. Je třeba odlišit dva případy, kdy jsou obchodní podmínky využívány, a to:
smlouvy uzavírané mezi podnikateli,
smlouvy uzavírané mezi ostatními subjekty.
odkazem na obchodní podmínky, které navrhovatel připojí k nabídce – zde většinou přikládá obchodní podmínky k návrhu navrhovatel smlouvy, tedy například dodavatel zboží nebo služeb. Podmínky musejí být k návrhu přímo přiloženy,
odkazem na obchodní podmínky, které jsou stranám známy; zde zákon míří především na případy, kdy smluvní strany mezi sebou určitý typ smluv uzavírají opakovaně,
odkazem na obchodní podmínky vypracované odbornými nebo zájmovými organizacemi (viz odst. 3 komentovaného ustanovení).